16-åriga Bibi Wilhailm varnar för utvecklingen i Tyskland

(Ungefärlig översättning från den engelska texten som finns att läsa här)

Hej!

Man kan läsa om asylpolitiken i tidningarna, men den här videon handlar om den verkliga situationen i Tyskland. Jag är snart 17 år. Jag vill att alla ska veta vad som händer och vad jag känner inför det.

Jag är rädd överallt. Exempelvis om jag och familjen går ut tillsammans, eller om jag går på bio med vänner. För det mesta är jag hemma, men ibland är jag ute till klockan 18 och det är så obehagligt. Det är svårt att leva ett vardagsliv som kvinna.

Jag vill säga att jag inte är rasist. Men en dag hände något hemskt i affären. Jag sprang hela vägen hem. Jag var rädd för mitt liv. Det finns inget annat sätt att beskriva det.

Min moster och hennes vän har sagt att jag måste växa upp. Men varför ska vi, barn, behöva växa upp med en sådan fruktan? Det gäller inte bara mig, det gäller även mina vänner. Ni kan se på Facebook, en 17-åring blev attackerad, en 15-åring blev attackerad, två 12-åringar blev attackerade. De är så många. Det är verkligen tragiskt att sådant händer – på grund av Er.

Jag kan inte förstå varför detta sker. Men viktigast, jag kan inte förstå varför Tyskland inte gör något. Varför står Tyskland vid sidan och tittar på – och gör ingenting? Snälla, förklara varför.

Tyska män, dessa människor dödar era barn, de dödar era kvinnor. Vi behöver ert skydd. Vi är så rädda, vi ska inte behöva vara rädda för att gå till livsmedelsaffären ensamma efter solnedgången. Politikerna lever i sina villor, dricker sina drinkar och gör ingenting. De gör ingenting! Jag vet inte vilken värld de lever i, men snälla, folket, snälla hjälp oss. Snälla gör någonting. Jag kan inte förstå varför detta händer.

En dag gick min vän och jag på en gata och såg en grupp araber protestera och demonstrera. De skrek Allah! Allah! Allah är den ende guden! Döda de otrogna. Allah! Allah! Vad skulle jag göra? Skulle jag sätta på mig burka. Varför ska jag behöva konvertera till Islam.?

Det är ok om du tror på Allah, men varför försöker ni få alla andra att också tro på Allah? Jag tror det vore bättre om det inte fanns någon religion. Sluta försök få alla andra att tro på er gud när de inte vill.

Snälla, folket i Tyskland. Gör något!

När jag försöker berätta för myndigheterna vad som händer, så håller de upp händerna och säger att det är ett problem men struntar i det. Sedan skrattar de. Det är orättvist. De skrattar åt oss. De säger att vi är dumma. De bryr sig inte om vår rädsla. Snälla hjälp oss. Det är här allvarligt.

En gång i somras kallade muslimer oss för slampor för att vi gick utomhus i t-shirts. Ja vi hade t-shirts eftersom det var sommar.

En annan gång bar jag denna klädsel (hon visar upp ett plagg vid tidkod 11:40). Min vän och jag köpte den när vi var ute och handlade. Om vi känner för att bära den klädseln, så gör vi det. Ni muslimer har ingen rätt att antasta eller våldta oss för det. Ni har ingen rätt att attackera oss för att vi bär t-shirt. Ni har ingen rätt att våldta.

Livet i Tyskland har förändrats för att dessa människor inte kan integreras. Ändå ger vi dem så mycket hjälp. Vi ger dem ekonomisk hjälp och de behöver inte ens arbeta. De vill bara ha fler barn och mer välfärd och mera pengar.

Tyska män, snälla, patrullera gatorna och skydda oss! Gör det för era kvinnor och era barn! Om ni gör det så kanske vi har en chans.

Sådana initiativ vore fantastiska. Vi skulle bli så tacksamma. Så mycket tacksamma om fler män skulle komma ut och skydda oss. Vi är så rädda.

Jag är så upprörd över vad Merkel har gjort.

Tack Merkel för att du dödar Tyskland. Jag har ingen respekt för dig, Merkel. Jag tror inte du fattar vad du har gjort. Du ser nu hur våra liv har förändrats. Öppna dina ögon! Är detta normalt? Ska jag som är 16 år var rädd för att gå ut ur mitt hus? Nej det är inte normalt. Du har dödat Tyskland!

Detta är sanningen. Vi tillåts inte längre att vara utomhus. Vi tillåts inte längre att bära våra kläder. Vi tillåts inte längre att leva ett tyskt liv. Det är den sorgliga sanningen.

Nu tror jag det är dags att avsluta den här videon. Jag har lämnat en redogörelse och hoppas att andra förstår det

Jag vill bara avsluta med ett meddelande: Män, hjälp era kvinnor. Hjälp era barn. Jag är så rädd. Mina vänner känner samma rädsla. Vi är chockade över vad som har hänt. Jag hoppas den här videon kan övertyga dig och att det hemska som händer kan stoppas.

Bibi Wilhailm

2 thoughts on “16-åriga Bibi Wilhailm varnar för utvecklingen i Tyskland”

Kommentera

