Tal från Folkets Demonstration 22 maj 2016

Folkets Demonstration som hölls i helgen blev en lyckad tillställning. Flera modiga kvinnor och män höll starka tal medan en grupp vänsterterrorister skrek och gapade.

Här är några fler reaktioner från demonstrationen:

Annelie Sjöberg berättar om sina intryck från demonstrationen:

Idag, strax innan demonstrationen började, gick jag fram till motdemonstranterna. Jag tänkte inombords att det var väl då tusan om det inte skulle kunna gå att prata med dem om jag själv är lugn och vänlig.

Jag ställde frågan om varför de är så arga. Jag fick inget svar.

Sedan frågade jag vad de menade med att skrika ”Alerta, alerta” hela tiden. Då fick jag svaret: – Har du inte gått ut mellanstadiet?

Sedan frågade jag vad de protesterar emot och då fick jag svaret: -Dig!

-Varför då, frågade jag.

-För att du är äcklig, fick jag till svar

Jahopp!?? Jag är alltså äcklig för att jag pratar om mänskliga rättigheter och säger att människoliv inte kan värderas i pengar och att människor bör behandlas med värdighet och respekt?

Det som är lite skrämmande, inte minst för mig själv, är att jag börjar bli van och reagerar knappast inte längre. Jag är tydligen rasist, nazist, fitta, hora, kräk, en obehaglig person som borde våldtas och få stryk etc etc. Detta är exempel på vad jag har fått höra alltsedan den dag jag började kritisera svensk feminism och delta i politiska diskussioner och debatter och hävdade att vi måste stå upp för demokrati och jämlikhet.

Under mina 20 år som verksam lärare har jag inte ens kommit i närheten av att få höra liknande invektiv och förolämpningar. Ingen av mina elever har någonsin sagt något så oförskämt till mig en enda gång under hela mitt yrkesverksamma liv. Jag brukade säga till mina elever vad de skulle göra. Då gjorde de det. Om någon ifrågasatte vad jag sade och frågade varför de skulle göra så förklarade jag varför och då accepterade de min motivering och gjorde som jag sa. Några gjorde det kanske även om de inte helt säkert fattade eller var helt säkra på vad jag menade. Om någon elev ville ha mer hjälp så erbjöd jag det så gott jag kunde. Om en elev inte var nöjd med sitt eget resultat så försökte jag visa hur hur han eller hon kunde göra för att nå ännu längre. När jag sa att det som de lär sig i skolan kommer de att ha nytta av i framtiden även om de inte inte inser det just nu och att de ska lita på sig själva och sin egen förmåga att göra gott för sig själva och andra så litade de på mig och gjorde som jag sa.

Något har gått sönder på riktigt i vårt land. Jag är ledsen och förtvivlad över det. Det räcker inte med bamseplåster denna gång.

Men jag är hoppfull. Förnuftet och kärleken kommer att segra till slut.

Nina Drakfors försöker tala med Jonathan Leman från Expo:

Roger Sahlström skrev på facebook:

Efter varje folkets demonstration är jag alltid nedslagen.

Hur kan det ha blivit så här förbannat pantat att ett gäng människor från vänstern får tillåtas att skrika, gorma, spotta och sprida lögner på de sätt dom gör?

Talarna i folkets demonstration pratar om mer demokrati, mer frihet, om hårdare krav på de folkvalda.

Att politiker arbetar för samhällets bästa, så att alla medborgare kan finns sin del, där de kan känna trygghet.

Talarna pratar om kärlek, om att hjälpa människor på riktigt. Att ge människor valfriheten och friheten att själva få styra sina liv.

Man talar om kärlen och pöbeln buar och menar att det är nazism.

Det är något fel på dessa människor som i timmar kan stå och vråla och inte ägnar en sekund åt att ta in vad som sägs.

Den skrikande massan borde skämmas. Folkets demonstration handlar mångt och mycket om att bygga ett starkt och tryggt samhälle som kan hjälpa de utsatta och svaga. Den skrikande infantila pöbeln menar på fullaste allvar att detta är rasism och nazism att värna om om andra människor.

Lägg ner, ni gör bort. Gå hem och snyt er. Lägg er energi på göra något vettigt av era liv istället.

Ni är ett skämt.

Skäms på er.

2 kommentarer på “Tal från Folkets Demonstration 22 maj 2016”

  1. Nina Drakfors är ett mycket värdefullt nytillskott i den svenskvänliga rörelsen! Hon kan gärna få en framskjuten position!

    Heja Nina!

    Gilla

    1. Håller helt med. Den gapande massan lyssnade inte ens, de visade en total brist på intelligens. Deras agenda är bara att skrika, inte att försöka lyssna.rn

      Gilla

Lämna en kommentar