Tack Sverige

Jag är en korkad, sönderslagen (av 8-10 Somalier), hjälpsam, ej rasistisk, go jävla ”gubbe” på 47 år.

Jag ville bara hjälpa en person som höll på att dödas på Drottningtorget i Gbg för 5 år sedan. Jag minns inget av mordförsöket, utan det är vittnen som berättat. Samhället och vår underbara polis har inte hjälpt mig ett skit.

Jag vill minnas att jag hade stannat och köpt med mig en burgare i farten mot mitt tåg. Det skulle jag aldrig ha gjort. Försäkringskassans svar till mig var följande,…..Du kan inte räkna med någon hjälp från oss, pga att du har stannat och köpt en hamburgare.

Du har avvikit från din hemfärd, när du köpte din hamburgare, som du tog med dig i farten. Vår försäkring…TILL och FRÅN jobbet…, räknas INTE. Som tur tyckte försäkringsbolaget IF att detta var för JÄVLIGT…. .

De har betalat för mina 12 nya tänder (250 000:-), 2 diskbråck, käken av på 3 tänder (käkarna sattes fast i 7 månader), detta ledde till flera infektioner och senare nya operationer. Jag har en sned näsa, massa ärr i hela ansiktet och är fortfarande sjukskriven efter 400 operationer och behandlingar.

Lider av posttraumatisk stress, panikångestattacker och har inte så mycket självförtroende kvar. Bor hos min mamma för att jag ej klarar av att bo själv. Jag glömde nämna att de trevliga killarna avslutade med att sätta en kniv i halsen/hakan på mig när jag låg avsvimmad.

Vaknade på Sahlgrenska efter några timmar. Har ingen aning hur jag kommit dit.

TACK SVERIGE !!!!.

PS. För 10-20 år sedan var jag stolt att vara en svensk medborgare,,,,,, nu SKÄMS jag. Tråkigt men sant… .

Tack för ordet, Rikard

5 thoughts on “Tack Sverige”

  1. Stå på dig! Jag blir matt av hatet från våra myndigheter mot oss svenskar! Jag ska inte skriva mer, det blir bara sorg och ilska och förtvivlan.

    Jag önskar dig allt gott och mer därtill!

    Gilla

Kommentera

